Największe wady telefonii VoIP

Największe wady telefonii VoIP
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Największe wady telefonii VoIP

Technologia VoIP jest już równoprawną techniką komunikacji między osobami prywatnymi oraz przedsiębiorstwami. Z powodzeniem wykorzystywana technologia na Zachodzie zostaje wykorzystywana coraz częściej we wszelkiego rodzaju firmach zajmujących się telemarketingiem w naszym kraju. Zyskała ona dużą popularność głównie dzięki znacznemu obniżeniu kosztów połączeń oraz uniezależnieniu potencjalnego klienta od dużych operatorów telekomunikacyjnych oraz ich praktyk monopolistycznych. Technologia ta niestety nie jest pozbawiona wad. Istnieje parę szczególnych zagadnień, na które z pewnością zwrócić należy uwagę decydując się na stosowanie takiego rozwiązania.
Dostęp do internetu oraz jakość łącza

Technologia VoIP wymaga do prawidłowego działania dostępu do internetu. Nie może być to jednak najwolniejsze dostępne łącze lub połączenie modemowe, gdyż poważnie ucierpieć może jakość prowadzonych przez nas rozmów. Kiepska jakość łącza może skutkować częstym zrywaniem połączenia lub opóźnieniami w przekazywaniu głosu rozmówcy.
Zawodność

Oprócz wspomnianych kłopotów, które sprawić może kiepskie łącze internetowe, także sprzęt w postaci bramki VoIP może okazać się zawodny. Telefony VoIP, jak i cała technologia wymagają do działania połączenia z internetem – jednak co zrobić w sytuacji, gdy zabraknie prądu? Router oraz bramki i telefony VoIP również uniemożliwią nam korzystanie z usług telekomunikacyjnych, w przeciwieństwie do telefonii stacjonarnej, która działa mimo braku dostaw elektryczności.
Koszt sprzętu

W porównaniu do klasycznych, stacjonarnych aparatów telefony VoIP nie wypadają najlepiej pod względem cenowym. Lepsze urządzenia są dużo droższe od ich starszych odpowiedników. Na zakup bramki VoIP także przeznaczyć trzeba niemałą kwotę pieniędzy, nie wspominając o kosztach utrzymania szerokopasmowego łącza internetowego.
Telefony alarmowe

Jest to jedna z największych wad telefonii VoIP. Centrale alarmowe mają duże problemy z prawidłowym zlokalizowaniem dzwoniącej osoby, używającej do wykonania telefonu bramki VoIP, w przeciwieństwie do telefonii stacjonarnej. Dobrym pomysłem jest więc wybranie aparatu, który umożliwia użytkownikowi podpięcie telefonu do standardowej linii lub wybranie operatora, który połączenia alarmowe realizuje w obrębie tradycyjnego łącza telefonicznego.

Telefonia VoIP ciągle rozwija się na przestrzeni ostatnich kilku lat. Jest to z pewnością jedna z najatrakcyjniejszych opcji pozyskania tanich połączeń oraz darmowych rozmów w obrębie jednej sieci danego operatora. Pozostaje mieć zatem nadzieję, że operatorzy sieci VoIP zwrócą uwagę na obecne wady i wkrótce zaproponują rozwiązania, które usprawnią korzystanie z sieci telefonii internetowych.

About the author